28.01.2016, 15:50
Es gibt neue Bilder der japanischen ATD-X (einem Demonstrator für ein japanisches 5 Gen Mehrzweckkampfflugzeug)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airrecognition.com/index.php/focus-analysis-photo-report-aviation-defence-industry/aviation-defence-industry-technology/2347-new-pictures-of-japan-s-atd-x-shinshin-5th-gen-aircraft-demonstrator.html">http://www.airrecognition.com/index.php ... rator.html</a><!-- m -->
Interressant wird das vor allem auch für die Frage eines eigenen koreanischen Stealth-Flugzeuges: weil die bloße Existenz des japanischen Prototyps in Korea bereits die Forderung laut werden lässt: deshalb brauche Korea auch unter allen Umständen sein eigenes 5 Gen Flugzeug, koste es es wolle.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airrecognition.com/index.php/focus-analysis-photo-report-aviation-defence-industry/aviation-defence-industry-technology/2347-new-pictures-of-japan-s-atd-x-shinshin-5th-gen-aircraft-demonstrator.html">http://www.airrecognition.com/index.php ... rator.html</a><!-- m -->
Zitat:A prototype of Japan's 5th generation stealth air superiority fighter, the Mitsubishi ATD-X Shinshin, will make its maiden flight in February.This first prototype of the aircraft, developed by the Japanese Defense Ministry's Technical Research and Development Institute (TRDI), will undergo taxiing and ground trials at the Mitsubishi Heavy Industries testing center in Aichi Prefecture, before taking to the skies 'sometime in February'.
Zitat:Japan's indigenously developed a fifth-generation air superiority fighter, designated the F-3, is expected to begin serial production in 2027, although delays on the ATD-X prototype, originally scheduled to be fully developed by 2018. This $340mn project started in 2009.
The country’s first domestically made stealth fighter — 14.2 meters long, 9.1 meters wide and 4.5 meters high — is scheduled to fly from Nagoya airport.
Interressant wird das vor allem auch für die Frage eines eigenen koreanischen Stealth-Flugzeuges: weil die bloße Existenz des japanischen Prototyps in Korea bereits die Forderung laut werden lässt: deshalb brauche Korea auch unter allen Umständen sein eigenes 5 Gen Flugzeug, koste es es wolle.