Wagners Putschversuch in Russland
#5
@Schlingel

Du hast recht. Ich hatte diese Maskirowka ja vermutet, nachdem unser werter Oberst Reisner bei n-tv davon geredet hatte und es mir dann durchaus logisch erschien. Mittlerweile glaube ich aber, dass er sich auch geirrt haben könnte.

@Nightwatch
Zitat:Jo läuft bei denen.

Oh ja...hierzu:
Zitat:Wagner says troops have taken control of military facilities in key Russian city

(CNN) — Russian militia chief Yevgeny Prigozhin claimed his fighters have taken control of military facilities in a strategically critical Russian city and demanded that top military officials meet him in a stunning escalation of his feud with Moscow’s security establishment over their handling of the war in Ukraine.

Prigozhin, who heads private military group Wagner, pledged to blockade the southern Russian city of Rostov-on-Don and move on to Moscow if Defence Minister Sergei Shoigu and Russia’s top general Valery Gerasimov did not meet with him in the city, where Russia’s Southern Military District is headquartered.

The militia chief’s actions come after he accused Russian forces of striking a Wagner military camp and killing “a huge amount” of his fighters, and announced, in a series of Telegram messages Friday and Saturday, that his forces were moving into Rostov region, neighboring Russian-occupied Ukraine, ready to “destroy everything” in their way. [...] “There are 25,000 of us and we are going to find out why there is such chaos in the country. There are 25,000 of us waiting as a tactical reserve and a strategic reserve. It’s the whole army and the whole country, everyone who wants to, join us. We must end this debacle,” he said, in a radical escalation of a longstanding feud with Russia’s military leaders.
https://edition.cnn.com/2023/06/23/europ...index.html

Außerdem:
Zitat:Machtkampf in Russland

Prigoschin: Wagner-Söldner erreichen Rostow [...]

Mitten in der Anfangsphase der ukrainischen Gegenoffensive ist ein Machtkampf zwischen russischer Militärführung und der Söldnertruppe Wagner eskaliert. Nach schweren Anschuldigungen des Wagner-Chefs Jewgeni Prigoschin gegen Verteidigungsminister Sergei Schoigu und einer Drohung, in der russischen Militärführung aufzuräumen, leiteten russische Strafverfolgungsbehörden am Freitagabend Ermittlungen gegen Prigoschin wegen versuchten bewaffneten Aufstands ein.

In Moskau wurden laut der staatlichen Nachrichtenagentur Tass in der Nacht die Sicherheitsvorkehrungen verschärft. [...] In sozialen Netzwerken kursierten Videos, die Wagner-Söldner in den Straßen von Rostow zeigen sollen. Bewaffnete Soldaten patroullieren in den Videos mit Maschinengewehren und Fahrzeugen durch die Stadt. Reportern von russischen Nachrichtenagenturen zufolge gab es vereinzelt Straßensperren in der Stadt.
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/r...g-100.html

Vor 20 Jahren oder so, als ich noch manchmal C&C Red Alert gezockt habe, haben mich diese internen Machtkämpfe u. a. bei den Russen-Maps immer amüsiert bzw. ich habe sie für ziemlich unglaubwürdig und konstruiert gehalten. Ich stelle fest: Die Realität setzt noch einen drauf...

Schneemann
Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
RE: Russland vs. Ukraine - von Nightwatch - 23.06.2023, 22:59
RE: Russland vs. Ukraine - von Pmichael - 24.06.2023, 07:47
RE: Russland vs. Ukraine - von Schneemann - 24.06.2023, 08:24
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 08:27
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 08:38
RE: Russland vs. Ukraine - von lime - 24.06.2023, 09:28
RE: Russland vs. Ukraine - von Nightwatch - 24.06.2023, 09:37
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 09:39
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 09:45
RE: Russland vs. Ukraine - von lime - 24.06.2023, 09:46
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 09:50
RE: Russland vs. Ukraine - von Schlingel - 24.06.2023, 10:20
RE: Russland vs. Ukraine - von Schneemann - 24.06.2023, 10:55
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 12:00
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 12:13
RE: Russland vs. Ukraine - von lime - 24.06.2023, 13:05
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 13:20
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 13:29
RE: Russland vs. Ukraine - von lime - 24.06.2023, 13:58
RE: Russland vs. Ukraine - von Quintus Fabius - 24.06.2023, 14:04

Gehe zu: