Italienisches Heer
#1
Zwar gibt es schon einen Strang zur italienischen Marine, aber seit Beginn des Forums anscheinend noch keinem zum Heer. Und hier mal beginnend mit einer Meldung:

http://4.bp.blogspot.com/-SugMATu4mQk/V ... 000007.jpg

Die Italiener steigen noch weiter in den Freccia Radpanzer ein. 381 weitere dieser 8-Rad-Panzer wurden jetzt bestellt.

Interessant in diesem Kontext ist das Interesse der Australier an nicht weniger als 400 weiteren dieser Fahrzeuge als Basis für ihr neues Combat Reconaissance Vehicle.
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#2
Ich schätze das hat einen guten Grund warum es das Thema noch nicht gab. Aber das sind sicherlich nur alte Kamellen und Klischees. :mrgreen:

Wobei dieser schicke Panzer sich zum Sichern von G7 & Co. sicherlich eignet. Straßen hat Italien ja auch genug um keine Kette zu brauchen.
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#3
triangolum schrieb:Ich schätze das hat einen guten Grund warum es das Thema noch nicht gab. Aber das sind sicherlich nur alte Kamellen und Klischees. :mrgreen:

Kommt drauf an, wieviele Vorwärts- und Rückwärtsgänge das Mopped hat ^^
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#4
Ich halte recht viel vom italienischen Heer, insbesondere von bestimmten Verbänden und deren Fähigkeiten, beispielsweise den Alpini, den Lagunari, oder den Luftsturm- und Luftlandeeinheiten der Italiener.

Interessant ist die ähnliche strategische Lage Italiens und Japans was die Bedingungen in der Landkriegsführung angeht - was ähnliche Lösungen hervor bringt.

Die lange Küste, das gute Straßennetz, das gebirgige Hinterland, all das befördert Radpanzer um schnell Schwerpunkte bilden zu können und leichte Kettenpanzer aufgrund des schwierigen Geländes. Ein Musterbeispiel sind der Centauro und der MCV welche die gleiche Antwort auf diesselbe Fragestellung sind.

Das italienische Heer leidet vor allem anderen an ständiger Unterfinanzierung weil die Marine und die Luftwaffe immens Mittel kosten. Für die Beschaffung der F-35 wurden beispielsweise diverse Heeresprojekte gestrichen. Da man Marine und Luftwaffe (mit dem Primärprojekt F-35) bevorzugt, soll dass Heer jetzt folgerichtig deutlich gekürzt werden.

Zudem hindert wie in vielen Ländern die Politik das Heer indem sie diesem eine Doktrin aufs Auge drückt die mit Kriegsführung wenig zu tun hat und eine unheilvolle Verquickung von hohen Offizieren und Politik das Heer immer mehr einschränkt.

http://www.defensenews.com/story/defens ... /23320857/

Zitat:On the funding front, the procurement of 381 armored vehicles has also been approved by Italy's parliamentary defense commission. The Freccia armored vehicles, built by an all-Italian consortium of Iveco and Finmeccanica unit Oto Melara, will equip an Army brigade, which will add to an existing brigade that has already been equipped with Freccias thanks to a previous order of 249 vehicles.

An dieser Stelle könnte man übrigens mal den SuperAV von Iveco erwähnen welcher auch vom USMC getestet und in Betracht gezogen wurde. Schwimmfähig selbst bei Seegang, 12-Mann Absitzstärke, sehr schnell, große Reichweite, sehr guter Schutz gegen IED. Das italienische Heer ist an diesem Fahrzeug hoch interessiert, kann es sich aber nicht in nennenswerten Zahlen leisten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iveco_Superav

Zitat:The new document states that the Army currently has 11 brigades, 3,800 combat vehicles, 7,300 support vehicles, 226 helicopters and 103,000 military personnel

Zitat:At the end of the current military restructuring, the Army will have just 9 brigades, 90,000 military personnel, 7,000 civilian personnel, and by 2018, a 40 percent reduction in infrastructure.

The document stresses the need for the Army to become more "dual" — ready to take on tasks during civilian emergencies and disasters.

Also wie bei uns ein ständiges Bergab in Richtung bewaffnetes THW ......

Dabei hat die italienische Rüstungsindustrie eigentlich eine Menge hervorragender Systeme im Angebot welche zum Teil weltspitze sind, zum Teil sogar für uns interessant wären bzw sind.
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#5
http://www.shephardmedia.com/news/landw ... r-builds-/

Zitat:Delivery of the first batch of Freccia 8x8 armoured fighting vehicles will be completed by the end of the year, with the exception of 26 vehicles.

So far 160 have been delivered – 126 of which are of the Infantry Fighting Vehicle, 36 anti-tank variants and eight mortar carriers.

According to Iveco-Oto Melara all 160 are operational with the Italian Army’s 82nd Reginment Torino, based in Apulia. The total order for 248 vehicles including: 172 IFVs, 36 anti-tank, 20 C2 and 21 mortar carring vehicles, was placed with CIO – an consortium of Iveco and Oto Melara – in December 2007.

That leaves 88 remaining, however the company also told Shephard that eight of the mortar carrier and 18 C2 variant vehicles will not be delivered this year, so 52 units are expected to handed over by the end of 2015.

A second batch of 381 vehicles was ordered by Italy in 2014. Iveco-Oto Melara said in a statement: ‘Parliament approved the 2nd Brigade but we are still waiting for the complete funding. We expect a first order for 30 IFV, to be delivered within the year end.’

The breakdown of vehicles includes: 163 IFV, 120 explorer (reconnaissance), 40 recovery, 36 anti-tank, 14 mortar carrier and eight C2.

The IFV variant is fitted with a HITFIST Plus turret armed with an Oerlikon 25mm dual-feed KBA cannon and 7.62mm co-axial MG.

The Explorer reconnaissance vehicles, also called VBM (Veicolo Blindato Medio), still have the HITFIST but are equipped with enhanced ISTAR payload. One type is configured to control UAVs and the other UGVs.

Meanwhile, the anti-tank version is equipped with the Rafael Spike long-range ATGM mounted on the side of the turret.
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#6
Der Centauro II wurde jetzt vorgestellt, welcher vom italienischen Heer beschafft werden soll:

http://www.janes.com/article/61417/euro ... rce=Eloqua

Zitat:IVECO launches Centauro II tank destroyer

Wundert mich, warum man diese Systeme immer als Panzerjäger einstuft. Im Endeffekt wäre eine Bezeichnung als leichter Kampfpanzer deutlich besser.

Zitat:CIO unveiled its new Centauro II 8x8 tank destroyer armed with a 120 mm main gun at Eurosatory 2016 in Paris.

The new vehicle has been designed for the Italian Army, which is planning to buy 136 examples to equip nine cavalry units.

Speaking at Eurosatory on 14 June, Roberto Cortesi, the president of CIO, said that the new vehicle offered improved mobility, improved protection, networking and firepower over its predecessor, the 30-year-old Centauro.

Centauro II is designed for aggressive reconnaissance in force, with its mobility allowing it to rapidly deploy/evade, and its firepower allowing for the engagement of any enemy at maximum ranges.

The CIO consortium comprises IVECO and Oto Melara (now Leonardo), which has built more than 1,700 armoured vehicles for the Italian Army, including all its heavy- and medium-weight armour.

The Centauro II has been designed to fit Italian Army requirements for a vehicle of no more than 30 tonnes gross vehicle weight (GVW), a power-to-weight ratio of 24 hp/tonne (compared with 17 for its predecessor), a maximum road speed of more than 100 km/h, a range of 800 km, and higher ballistic protection that its predecessor.

Centauro II is armed with a 120 mm/45 calibre gun fitted with a semi-automatic loading system, a coaxial 7.62x51 mm machine gun and a Hitrole L remote weapon station (armed with anything from a 7.62 mm machine gun to a 40 mm automatic grenade launcher). The main gun offers a step-change in performance over the previous Centauro, which was armed with a 105/52 main gun, and is able to fire any NATO-qualified 120 mm smoothbore ammunition, including programmable rounds. The new gun has greater range, accuracy, and firepower than its predecessor. The Centauro II's new turret offers a fire-on-the-move capability, something not offered by the original Centauro. The 120/45 gun is an evolution of the 120/44 gun from the Ariete main battle tank, but has been optimised for low recoil, including the installation of a pepperpot muzzlebreak and other features that reduce the recoil force from 45 tonnes in the Ariete to 25 tonnes in the Centauro II.
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#7
Und das folgende ist auch noch interessant, ein neuer leichter Mehrzweckwagen:

http://www.janes.com/article/61434/euro ... ration-lmv

Zitat:Iveco Defence Vehicles unveil new generation LMV

Der wesentliche Punkt ist mehr Platz innen und vor allem anderen eine deutlich größere Leistung was die Stromerzeugung angeht. Das Fahrzeug bietet angeblich hier eine erhebliche Mehrleistung im Vergleich zu anderen gleich großen Typen.

Zitat:While the LMV 2 is physically similar to the current export vehicle, it is essentially a new platform with few common parts.

Feedback has shown that customers are now requiring not only greater volume and payload but also more electrical power for the increasing amount of electronic subsystems being installed on the platform.

According to Iveco Defence Vehicles their latest LMV 2 provides increased performance, greater reliability,....
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