30.09.2004, 12:28
Ok, nur um mal auf den "JSF ersetzt A-10"-Punkt zurückzukommen: Könnte sein, dass das so gar nicht passieren wird:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.isrjournal.com/story.php?F=360364">http://www.isrjournal.com/story.php?F=360364</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.isrjournal.com/story.php?F=360364">http://www.isrjournal.com/story.php?F=360364</a><!-- m -->
Zitat:A-10 Warthogs slated for major upgradeWozu sollte man dermaßen viele Flieger upgraden, wenn doch ab 2010 der Zulauf der JSF zu erwarten ist. Scheint eher so, als ist ein Ersatz nicht mehr so das Ziel.
September 17, 2004
Initial flight testing of an extensive modernization package for the U.S. Air Force’s A-10 close air support aircraft will begin in December 2004. The Precision Engagement (PE) program aims to upgrade the twin-engine, single-seat “Warthog” so it will remain effective through 2028. Field installations of production PE kits by the Ogden (Utah) Air Logistics Center are scheduled to begin in Sept. 2005 following operational testing. A total of 356 A-10s and forward air controller OA-10s built between 1978 and 1982 will receive the upgrade through 2009.(...)