Zukünftige Exportmärkte für Kampfflugzeuge
ich weiß nicht ob es schon mal irgendwie gepostet wurde,
aber ich hab hier 2 Artikel in denen steht dass sich Australien wohl für die F-35 als nachfolger für seine alten F18 und F111 entschieden hat, und in denen auch ausführlich begründet ist wieso Eurofighter und co nicht gut genug waren
die Emtscheidung scheint relativ aktuell zu sein 18.11.

diese Seite ist sehr ausführlich
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aspi.org.au/15690bigdeal/chapter06.html">http://www.aspi.org.au/15690bigdeal/chapter06.html</a><!-- m -->

aktuell 18.11.05
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.strategypage.com/htmw/htairfo/articles/20051118.aspx">http://www.strategypage.com/htmw/htairf ... 51118.aspx</a><!-- m -->
Zitat:November 18, 2005: The Royal Australian Air Force’s decision to go ahead with buying the F-35 might be surprising, but not when one looks at what the alternatives had been. The Australians had been considering ten options for the future of the RAAF. These options were a mixture of proven capability (like the F-15E and F-16), and the cutting edge (like the Eurofighter, F-22, and robotic warplanes, or UCAVs). Yet, not all of them made the cut. What is unique about the RAAF competition is the frank discussion of the pros and cons of the contenders that emerged. Usually, not a lot of information is released, either for the sake of the country doing the buying (in order to avoid tipping off potential opponents) and the companies involved (in order to preserve a chance at future sales by keeping competing aircraft firms from knowing weaknesses in another design).
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ich halte trotzdem den Eurofighter mit CFT's für die beste Lösung (was Preis und Leistung angeht) v.a. nach den aktuellen Problemen des JSF

ich vestehe nicht wieso Eurofighter und Rafale bei der Interoperabilität so schlecht abschneiden ????
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