06.06.2005, 18:29
Zitat:Rob posteteanfangs schien offenbar auch von dem preis aus, der ist aber im laufe der entwicklung in die shöhe geschnellt. von <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aiaa.org/aerospace/Article.cfm?issuetocid=374&ArchiveIssueID=40">http://www.aiaa.org/aerospace/Article.c ... IssueID=40</a><!-- m -->
Airbus scheint von ungefähr 80-100 Millionen Euro auszugehen, während Deutschland einen 127 Millionen Euro Preis hat (u.a. wegen Zahlungsverzögerungen und wegen zusätzlichem Luftwaffe equipment).
Zitat:While Airbus maintains that A400M’s unit cost will be around $80 million, the scope of the project and initial national budget numbers indicate that the figure will be in the $120 million-$130 million range. The C-130J, a considerably less capable plane, sells for $67 million, which includes little of the development cost incorporated in A400M pricing. So although the A400M program is nominally valued at $17.5 billion, the reality is likely to be in excess of $22 billion.ich hätte ja gar nichts gegen die beschaffung des a400m, wenn der preis nicht so hoch wäre und nicht nur 15 flugzeuge pro jahr beschafft würden (für alle vertragspartner zusammen):
Zitat:In assessing the impact of the A400M funding plan, we have conservatively estimated deliveries of 15 A400Ms a year at $120 million per plane.