15.02.2025, 10:04
Zitat:
"Mission capable rates measure the percentage of time an aircraft is able to perform at least one of its core missions, while “full mission capable” rates refer to an aircraft being able to do all its assigned missions. For example, an F-16’s missions include dogfighting, ground attack, suppressing enemy air defenses, etc. Full mission capable rates were not provided. "
Quelle:
https://www.airandspaceforces.com/air-fo...ates-2023/
Da kann also, so verstehe ich das, bei einer F-16 eine Komponente des HTS eine Störung haben, sie kann trotzdem eine Abfangmission fliegen.
Und hier liegen bei der USAF die Werte für die HH-60 bei 67-98%.
In dem zuvor verlinkten GAO-Bericht werden als Hauptgründe fehlende Ersatzteile und zuwenig Wartungspersonal genannt. Das sind Probleme, die jede Luftwaffe bzw Armee hat.
"Mission capable rates measure the percentage of time an aircraft is able to perform at least one of its core missions, while “full mission capable” rates refer to an aircraft being able to do all its assigned missions. For example, an F-16’s missions include dogfighting, ground attack, suppressing enemy air defenses, etc. Full mission capable rates were not provided. "
Quelle:
https://www.airandspaceforces.com/air-fo...ates-2023/
Da kann also, so verstehe ich das, bei einer F-16 eine Komponente des HTS eine Störung haben, sie kann trotzdem eine Abfangmission fliegen.
Und hier liegen bei der USAF die Werte für die HH-60 bei 67-98%.
In dem zuvor verlinkten GAO-Bericht werden als Hauptgründe fehlende Ersatzteile und zuwenig Wartungspersonal genannt. Das sind Probleme, die jede Luftwaffe bzw Armee hat.