23.06.2024, 09:34
Anscheinend wurde letzte Woche bzw. am 13.06. noch ein zweiter Frachter durch einen Seeziel-FK der Houthi getroffen, die unter der Flagge Palaus laufende Verbena. Dabei gab es einen Verletzten, die Crew wurde von einem anderen Frachter abgeborgen, da der Brand an Bord nicht unter Kontrolle gebracht werden konnte.
Der Verletzte wurde an Bord des niederländischen Mehrzweckversorgungsschiffes Karel Doorman notoperiert.
Naja, dafür dass die Iraner offenbar dem brennenden Schiff nicht zu Hilfe kamen, war IRNA recht flugs dabei, die Versenkung bereits einen Tag später zu melden, obgleich mit Stand vom 19.06. kein Untergang des vor Djibouti treibenden Wracks bestätigt wurde (was aber nicht heißt, dass das Schiff nicht irgendwann sinkt)...
Schneemann
Der Verletzte wurde an Bord des niederländischen Mehrzweckversorgungsschiffes Karel Doorman notoperiert.
Zitat:Two Bulkers in Danger of Sinking After Houthi Attackshttps://maritime-executive.com/article/t...hi-attacks
PUBLISHED JUN 16, 2024 2:33 PM BY THE MARITIME EXECUTIVE [...]
The vessel which they are claiming to have sunk, Verbena (11,400 dwt) is reported to be owned by Ukrainian interests and managed from Poland. The general cargo ship was built in 2008 and is currently registered in Palau. According to the reports, the ship was carrying a cargo of wood construction material from Malaysia to Italy. [...] Two anti-ship cruise missiles hit the vessel while it was in the Gulf of Aden and it was struck for a second time in 24 hours, by one anti-ship ballistic missile. An unconfirmed video circulating online shows a large hole above the waterline. Reports said that there were fires aboard and one crewmember was seriously injured. EUNAVFOR Aspides reports the crewmember was airlifted to the Dutch support vessel HLMNS Karel Doorman for life saving surgery. Aspides reported the sailor was from Nepal although other reports have identified the nationality as Polish. [...]
The crew was evacuated from the ship, and the last confirmed reports suggested that it was drifting 30 nautical miles northeast of Djibouti. Other ships were being warned that it was unlit and a danger to navigation.
The Anna-Meta (a 56,280 dwt bulker registered in the Cayman Islands) responded to the distress call and rescued the crew as it was abandoning ship. CENTCOM reports that the Iranian frigate IRIN Jamaran was eight nautical miles from the Verbena and did not respond to the call for help.
Naja, dafür dass die Iraner offenbar dem brennenden Schiff nicht zu Hilfe kamen, war IRNA recht flugs dabei, die Versenkung bereits einen Tag später zu melden, obgleich mit Stand vom 19.06. kein Untergang des vor Djibouti treibenden Wracks bestätigt wurde (was aber nicht heißt, dass das Schiff nicht irgendwann sinkt)...
Schneemann