04.10.2023, 15:59
Die Probleme des NH-90 als Transporthubschrauber sind doch noch nicht gelöst, Einsatzbereitschaft, KOSTEN der Wartung etc..
Füge hier mal frisch von heute hinzu:
https://www.thedrive.com/the-war-zone/au...lly-ending
Ich zitiere:
"Australia’s erudite new Chief of Army Lt. Gen. Simon Stuart and his entourage effectively slaughtered the NH90, pointing out that the cost of buying 40 new fully operational and immediately deployable UH-60M Black Hawks and flying them for a decade was far cheaper than retaining the non-operational and non-deployable NH90 in service. At this point, the NH90 was costing an astonishing $32,000 (AUS$48,000) per flight hour — three times more than new, actually flyable UH-60Ms."
Was ich so übersetze, dass es preiswerter ist einsatzbereite Blackhawks zu kaufen und für 10 Jahre zu betreiben als nicht einsatzbereite und nicht verlegbare NH-90 zu betreiben.
Bitte nicht mehr NH-90, schon gar nicht was neues daraus entwickeln.
Füge hier mal frisch von heute hinzu:
https://www.thedrive.com/the-war-zone/au...lly-ending
Ich zitiere:
"Australia’s erudite new Chief of Army Lt. Gen. Simon Stuart and his entourage effectively slaughtered the NH90, pointing out that the cost of buying 40 new fully operational and immediately deployable UH-60M Black Hawks and flying them for a decade was far cheaper than retaining the non-operational and non-deployable NH90 in service. At this point, the NH90 was costing an astonishing $32,000 (AUS$48,000) per flight hour — three times more than new, actually flyable UH-60Ms."
Was ich so übersetze, dass es preiswerter ist einsatzbereite Blackhawks zu kaufen und für 10 Jahre zu betreiben als nicht einsatzbereite und nicht verlegbare NH-90 zu betreiben.
Bitte nicht mehr NH-90, schon gar nicht was neues daraus entwickeln.