21.11.2020, 00:29
(20.11.2020, 22:45)Quintus Fabius schrieb: Und nun wird der Nachfolger für den NH-90 gesucht, dass Verfahren dafür wurde gestern angestoßen:
https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_...elicopters
Zitat:France, Germany, Greece, Italy and the United Kingdom announced the launch of a multinational project on Next-Generation Rotorcraft Capabilities on 19 November 2020.
Zitat:The project is dedicated to the modernization of existing rotorcraft fleets and is one of NATO’s High Visibility Projects (HVP).
A significant number of medium multi role helicopter capabilities currently operated by Allies will reach the end of their life cycle in the 2035 – 2040 period and beyond, with the subsequent need for replacements.
The Next Generation Rotorcraft project aims to develop a solution for these upcoming requirements, leveraging a broad range of recent advances in technology, production methods, as well as operational concepts.
Over the coming years, experts from all five nations will cover an exhaustive programme of work, starting with defining a robust Statement of Requirements and a multi-phase cooperation plan.
Im Prinzip will man ab 2040 dann irgendwie exakt dass beschaffen was die Amis mit dem FVL Programm hier und heute gerade fertig stellen. Großbritannien will sich deshalb meiner Kenntnis nach hier bereits an das US Programm anhängen.
Und soll man lieber was von den Amis kaufen? Welches Programm der letzten 50 Jahre lief eigentlich nach Plan? F22 wegen zu teuer eingestellt. F35, dagegen sind die Verspätung am BER geringfügig. DDX, nach 3 Schiffen eingestellt. Tankerprogramm, auch das fliegt nicht. Wieviele Versuche gab es mit neuer Ordonanzwaffe?
Auch UK ist nicht der Weisheit letzter Schluß. Als Beispiel sei der Boxer genannt.
Warum sollen wir also in den USA kaufen?