07.08.2015, 09:50
Quintus Fabius schrieb:Dogfight EF2000 gegen Su-30:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ndtv.com/india-news/indian-air-forces-top-guns-score-wins-in-the-uk-1204336">http://www.ndtv.com/india-news/indian-a ... uk-1204336</a><!-- m -->
Zitat:New Delhi: In some of the most intense international air combat exercises ever featuring the Indian Air Force, IAF pilots flying Sukhoi Su-30 MKI fighters had a resounding 12-0 scoreline in their favour against Royal Air Force Typhoon jets in Within Visual Range (WVR) dogfighting operations.
In subsequent Large Force Exercises (LFE) which featured combined Eurofighter Typhoon and Su-30 formations, the IAF jets were somewhat less successful but consistently held an edge over the Typhoon.
In an exclusive interview, Group Captain Ashu Srivastav, the Contingent Commander in the exercises, told NDTV that the performance of his pilots was "exceptional." According to Group Captain Srivastav, who happens to be the IAF's most experienced Su-30 pilot, his pilots showed "flexibility and adaptability to a new environment and operating conditions and on this benchmark, I would rate them exceptional."
Zitat:The Su-30's advanced Infrared Search and Track System (IRST), a passive sensor, which cannot be tracked, proved to be a distinct advantage for the IAF's pilots
Beides erstaunt mich, da gerade der EF ja auf besondere Beweglichkeit hin konzipiert wurde, explizit als System gegen die Su-27 (Derivate) hin entwickelt wurde und ebenfalls ein Hochleistungs-IRST besitzt.
Hier mal ein technischer Vergleich:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aviatia.net/versus/eurofighter-vs-su-30mki/">http://www.aviatia.net/versus/eurofighter-vs-su-30mki/</a><!-- m -->
Ein sehr aufschlussreicher Satz wurde 2010 bei diesem Manöver von indischer Seite geäußert:
Zitat:"The issue is you are comparing technology and people. So, more often than not, technology can give you a great edge, a great lead. But actually it is always the people (behind the machines) who make the difference at the end of the day," he said.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://twocircles.net/2011jul24/british_typhoons_whacked_indias_sukhois_joint_exercises.html#.VcRmJTYViP8">http://twocircles.net/2011jul24/british ... cRmJTYViP8</a><!-- m -->
Ein sehr wahrer Satz. Und wenn wir uns die Kriege der Vergangenheit ansehen (Vietnam usw. Afg) ist es nicht die Technik welche einen den Krieg gewinnen läßt, sondern militärisches Geschick und das Wissen um die Fähigkeit der eigenen Ressourcen und deren Situationsgerechter Einsatz. Eigentlich das was du immer sagst QF! Eine Übertechnisierung von Armeen macht wenig Sinn. Sie lähmt teil sogar!
Und beim EF vs SU-30 MKI (welcher die am weitesten entwickelte Version dieser Reihe ist) sieht man das eindrucksvoll!
Und QF....lese dir mal die Diskussion bei Airliners.net durch. Hier wird auch mal die Qualität der Piloten unter die Lupe genommen. Und hier sind wir beim Knackpunkt. Zu wenig Flugstunden!! Denn dort wird klar gesagt das es eigentlich an der Technik nicht liegen kann.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airliners.net/aviation-forums/military/read.main/136516">http://www.airliners.net/aviation-forum ... ain/136516</a><!-- m -->
Und weiterhin könnte man ja nach dem miese verlaufenden Manöver das neue aerodynamische Update inkludieren.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flugrevue.de/militaerluftfahrt/streitkraefte/raf-eurofighter-trainiert-mit-su-30mki/639426">http://www.flugrevue.de/militaerluftfah ... mki/639426</a><!-- m -->