15.02.2015, 00:49
Scheint als ob sich für SAAB eine echte Chance ergeben könnte auf dem US Markt Boden gut zu machen. So wird die USAF bis März offiziell das T-X Programm starten und Boeing/SAAB ist mit der Gripen NG einer der drei Teams die um den Auftrag kämpfen werden und SAABs Chancen dürften nicht schlecht sein. Die anderen Teams sind General Dynamics/Alenia Aermachi mit der M-346 und Lockheed Martin/Korea Aerospace Industries mit der KAI T50. Sollte Boeing/SAAB den Auftrag gewinnen so dürfte ihnen ein Auftrag über 300+ Maschinen winken, sprich eine größere Zahl an JAS39 als bisher insgesamt gebaut wurden.
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Zitat:USAF’s T-X trainer requirements will be final by March
The US Air Force will use the T-X jet trainer replacement as the guinea pig for an upcoming wave of cost-cutting experiments that will search for places where platform capability can be reasonably sacrificed in exchange for acquisition cost reduction.
Air force officials have finalised the requirements for the T-X, which will replace the Northrop Grumman T-38 Talon, which fighter and bomber pilots fly in preparation for helming combat aircraft. Plans are to deliver the requirements to industry by the end of the month, service secretary Deborah Lee James said 13 February at the Air Force Association’s annual conference in Orlando, Florida.....