Forum-Sicherheitspolitik
Russland: Air force lose three aircraft in one day - Druckversion

+- Forum-Sicherheitspolitik (https://www.forum-sicherheitspolitik.org)
+-- Forum: Blickpunkt Europa und der Westen (https://www.forum-sicherheitspolitik.org/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Sicherheitspolitik und Wirtschaft (https://www.forum-sicherheitspolitik.org/forumdisplay.php?fid=93)
+--- Thema: Russland: Air force lose three aircraft in one day (/showthread.php?tid=86)



- Holger - 09.08.2003

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.therussiajournal.com/index.htm?cat=4&type=2&obj=39886&sid=9938140601254427647823837">http://www.therussiajournal.com/index.h ... 7647823837</a><!-- m -->
Zitat:MOSCOW - In a blow for the beleaguered Russian Air Force, it lost one helicopter to rebel fire in Chechnya and another two aircraft in training missions elsewhere in Russia in just one day, officials said Friday.

An Mi-8 helicopter was downed by rebel fire in Chechnya on Thursday. Its pilot was killed in the crash but another two crew members survived, Russian Air Force chief, Col.-Gen. Vladimir Mikhailov said Friday, according to the Interfax-Military News Agency.

Another Mi-8 helicopter crashed Thursday on a routine training mission in the southern Saratov region, and its crew survived the crash with injuries.

The Russian NTV television showed the badly damaged helicopter sitting on the ground, its tail section broken and rotor blades disfigured.

The crash occurred when the helicopter's engine developed a strong vibration, forcing the crew to make an emergency landing. The helicopter just avoided slamming into a gas station, NTV said.

Also on Thursday, an Su-24 jet bomber of the Russian air force crashed on a training mission in southeastern Siberia, killing both pilots.

Mikhailov said that the jet hit a mountain slope while trying to land in adverse weather conditions. He said that crew error and a flight controllers' mistake contributed to the crash, the Interfax-Military News Agency reported.

Mikhailov lamented inadequate pilot skills resulting from poor training, saying that military pilots now fly an average of 40 hours a year, less than the required minimum of about 100 hours. Pilots from Western air forces log several hundred hours a year.

The shortage of funds, which limits pilots training, has also made it difficult for the military to maintain its deteriorating Soviet-built aircraft, contributing to an increasing number of crashes.

Mikhailov also said that the funding problems led to the loss of the military's ability to control air traffic over a large part of Russia. He was quoted by the Interfax-Military News Agency as saying that military radars control only about one third of Russia's northern border.



- Starfighter - 09.08.2003

Übel für die Russen aber nicht ubedingt ungewöhnlich. Sowas kommt auch gelegentlich bei den westlichen Armeen vor. Würde sagen Zufall.


- Popeye - 19.11.2003

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fliegerrevue.de/doc_editionnews.asp?PG=89&IDCLASS=5">http://www.fliegerrevue.de/doc_editionn ... &IDCLASS=5</a><!-- m -->


Absturzursache Tu-160-Bomber aufgeklärt


Zitat:Die Ursache für den Absturz des russischen Tu-160-Bombers am 18. September bei Saratow (FLiEGERREVUE Heft 11/03) sind aufgeklärt. Nach Ansicht der Untersuchungskommission führte der „Kollaps“ eines Treibstofftanks zu dem Absturz des Überschall-Bombers, bei dem die vierköpfige Besatzung ums Leben kam. Der Schott des als Treibstofftank ausgelegten Mittelflügels konnte den inneren und äußeren Druck nicht ausgleichen. Als die Treibstoffladung eine kritische Grenzwert überstieg, sei der Tank kollabiert, heißt es im Bericht der Untersuchungskommission. Auf die Spur gekommen sind die Spezialisten diesem Phänomen durch Simulation der Katastrophe auf dem Militärflugplatz Shukowski, bei der ein anderer Tu-160-Bomber den gleichen Flugbedingungen unterworfen wurde wie die Unglücksmaschine. Dabei blockierten die Techniker die Entlüftung des Treibstofftanks, was zu einem rapiden Druckabfall im Innenflügel führte und die Testmaschine teilweise zerstörte.



- Tiger - 22.11.2003

@Popeye
Die Tu-160 ist in Beschaffung und Unterhalt sehr teuer. Aus diesem Grund ist nur etwa ein Dutzend dieser Bomber im Einsatz. Ich kann mir vorstellen, daß die Tu-160 als Folge mangelhafter Wartung abgestürzt ist, oder daß dies auch zum Absturz des Bombers mit beigetragen hat. Rußland hat weiterhin enorme Schwierigkeiten damit, seine Streitkräfte zu finanziell unterhalten.


- ThomasWach - 25.11.2003

Tja es ist schon schwer für ein land dass das BSP Belgiens oder aber der Niederlanden hat ein Militär mit Weltgeltung/Weltanspruch zu unterhalten, denn das versuchen die Russen bei aller verschrottung auch weiterhin. Die differenzierung ihrer Streitkräfte, die Größe des konventionellen Bereiches und der nuklear-strategische Bereich sind einfach überdimensioniert. Muss ja niemandem sagen, dass die russ. Piloten enorm Schwierigkeiten haben um auf eine einigermaßen gute Anzahl an Flugstunden zu kommen, was sie ja kaum schaffen.:motz::pillepalle: